سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون سختى به نهایت رسد ، گشایش در رسد ، و چون حلقه‏هاى بلا سخت به هم آید ، آسایش در آید . [نهج البلاغه]
پاتوق سرگرم کننده سورتمه

راز خوشبختی – راز دوم

100 راز خوشبختی - راز دوم

♥100 راز خوشبختی – راز دوم♥

از آنچه خدا به شما داده راضی باشید

از آنچه دارید راضی باشید و لذت ببرید. افرادی که در زندگی راضی و قانع اند، قدردان و شاکر آنچه در زندگی دارند هستند و با مقایسه ی آنچه خودشان و دیگران در زندگی دارند، نگران و ناراحت نمی شوند و حسرت آنچه ندارند را نمی خورند. با دانستن قدر و ارزش آنچه دارید و حسرت نخوردن آنچه ندارید یا نمی توانید به دست آورید، به شادی و آرامس خاطر بیشتری می رسید.

برگرفته از: کتاب 100 راز خوشبختی – انتشارات گل بیتا

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط فرید 92/11/25:: 9:23 عصر     |     () نظر

دنیای کودکان و پرحرفی آنها

چرا کودکان زیاد حرف میزنند؟آیا این نرمال است یا ممکن از بیش فعالی و مشکلات دیگر باشد لطفا برای پاسخ به این سوالات مطلب زیر را به دقت بخوانید:

 

آیا می‌دانید که روند منطقی و درست رشد کودکان از لحاظ دستیابی به مهارت‌های ارتباطی چگونه طی می‌شود؟ کودکان تا قبل از سه سالگی، فقط از طریق حسی ـ حرکتی و لامسه نسبت به جهان اطراف خود آگاهی کسب می‌کنند، اما همین کودک پس از سه سالگی می‌تواند جمله بسازد و مفاهیم را متوجه شود و شروع به صحبت کردن کند.
اما در این میان، بسیاری از والدین، نگران زیاد صحبت کردن کودکانشان هستند، در حالی که زبان به عنوان یکی از عوامل رشد شناختی کودکان محسوب می‌شود. می‌توان از این واکنش رفتاری، نقطه قوتی برای رشد مهارت‌های ارتباطی کودک به وجود آورد.
صدیقه بزازان، کارشناس ارشد روان‌شناسی در گفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید: یکی از اصول تشخیص کودکان باهوش، تسلط سریع‌تر بر تکلم است، یعنی رشد شناختی بچه‌هایی که دیرتر از سه تا 3?5 سالگی صحبت می‌کنند، با تاخیر صورت می‌گیرد، اما زیاد صحبت کردن کودکان، در بسیاری موارد نیز با هدف جلب توجه والدین قابل بررسی است.
 حرف زدن کودک، نشانه هوشیاری
روان شناسان کودک تاکید می‌کنند پرورش توان حرف زدن در سنین پایین، بر مهارت‌های رفتاری یا توانایی گفتاری و شنیداری و تقویت حس کنجکاوی کودک تاثیر می‌گذارد.
بر این اساس بهتر است که والدین هنگام حرف زدن کودک، دست بزنند یا به طریق دیگری شادی خود را نسبت به توانایی که در او در حال شکل‌گیری است، نشان دهند. به بیان دیگر هر چقدر کودکی زودتر به حرف بیفتد در پرورش استعداد‌های شناختی و ارتباطی‌اش سریع‌تر رشد خواهد کرد.
بزازان با اشاره به این که وقتی کودکتان را به حرف زدن تشویق می‌کنید، او را به استفاده از استعداد طبیعی شنیدن نیز ترغیب می‌کنید، می‌افزاید: یکی از نشانه‌های ارزیابی کودکان باهوش، توانایی آنها در تکلم است، چراکه دیر حرف زدن کودکان یعنی صحبت کردن آنها پس از سه تا 3?5 سالگی، رشد مهارت‌های ارتباطی و شناختی کودک را با تاخیر مواجه می‌کند.
به گفته وی، روان‌شناسان کنجکاوی را نیز یکی از اصلی‌ترین دلایل پرحرفی بچه‌ها تلقی می‌کنند؛ حس کنجکاوی کودکانه‌ای که از سوی والدین گاه مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.
به من توجه کن!
شاید تاکنون بارها توجه کرده باشید زمانی که مادران با تلفن به مدت طولانی صحبت می‌کنند یا در جمعی مشغول صحبت هستند و از کودکشان غافل می‌شوند، کودک با صحبت کردن طولانی یا پرسش‌های مکرر سعی می‌کند که توجه مادر را به خود جلب کند. روان‌شناسان ریشه این نوع واکنش‌های رفتاری کودک را جلب توجه والدین می‌دانند.
بزازان با تاکید بر این ‌که گاهی ترس کودکان نیز به زیاد صحبت کردن آنها منجر می‌شود، می‌افزاید: این اتفاق بویژه در سنین پایین و برای کودکانی که شب‌ها از تنها خوابیدن در اتاق خود می‌ترسند، اتفاق می‌افتد. چنین کودکانی از والدینشان می‌خواهند که کنار آنها بمانند تا با آنها صحبت کنند. حسادت نیز بخصوص پس از به دنیا آمدن فرزند جدید در خانواده، برای کودکان بالای سه سال، می‌تواند عاملی برای زیاد صحبت کردن و جلب توجه والدین محسوب شود.
این روان‌شناس تاکید می‌کند: در بسیاری موارد، زیاد حرف زدن حتی در بزرگسالان نیز وسیله‌ای برای پوشش پریشان احوالی روحی یا نگرانی‌های درونی است. اگر والدین به فرزندشان به اندازه کافی توجه کنند و برایش به طور اختصاصی وقت بگذارند، اما باز هم فرزندشان به طور غیرعادی صحبت کند، باید به دنبال ریشه‌های روانی قضیه بگردند. نباید فراموش کرد که گاهی نیز کم حرف زدن کودکان می‌تواند نشانه‌ای از بروز افسردگی در آنها باشد.
برای کودک وقت بگذارید
آنچه والدین یا پرستاران کودک باید توجه داشته باشند این است که روزانه به مدت یک ساعت، زمانی را به کودک اختصاص بدهند و در آن زمان، کودک را در انتخاب نوع بازی یا سرگرمی دلخواهش آزاد بگذارند، با کودک نقاشی کنند، کتاب بخوانند، بازی کنند، کارتون ببینند یا به پارک بروند.
بزازان با تاکید بر فراهم کردن فرصتی برای بروز خلاقیت کودکان طی بازی‌های روزانه می‌گوید: اختصاص زمانی حدود یک ساعت در روز برای کودک، نه‌تنها باعث می‌شود که او احساس کند که مورد توجه است، بلکه نیاز او برای بروز کنجکاوی از طریق بازی، نقاشی و قصه‌گویی مرتفع می‌شود. همچنین از لحاظ عاطفی به والدین‌اش نزدیک‌تر و از نظر شناختی غنی‌تر می‌شود و به رشد خلاقیت و تکامل اجتماعی‌اش کمک می‌شود.
نتیجه بررسی‌های روان‌شناسان و تجربیات شخصی بیشتر والدین نشان داده است که انگیزه برای صحبت کردن زیاد کودکان با هدف جلب توجه، زمانی که پدر و مادرها به طور اختصاصی زمانی را برای بازی یا سرگرمی آنها اختصاص داده‌اند، به حداقل رسیده است؛ یعنی اختصاص چنین زمانی، فرصتی را فراهم می‌کند تا به بسیاری از پرسش‌های کودک، پاسخ‌های منطبق با سطح درکش داده شود.
به گفته بزازان، اگر والدین چنین زمانی را هر روز به فرزندشان اختصاص دهند، می‌توانند بدون نگرانی به پرسش ‌های کودکانه آنها پاسخ دهند و فرصتی را برای ایجاد حس عاطفی مطلوب از طریق صحبت کردن با فرزندشان فراهم کنند.

دنیای کودکان و پرحرفی آنها
چند توصیه دیگر به والدین کودکان پرحرف
* به او بیاموزید که هرگاه احساس می‏کندمی‏خواهد بیش از حد معمول سخن بگوید، زبان خود را به مدت 30 ثانیه به دندان‏های فک پایین بفشارد.
* ارزش سکوت از دیدگاه اسلام را برایش تبیین کنید. امام صادق علیه‏السلام فرمود:
لقمان به فرزندش گفت: پسرم! اگر گمان کردی سخن گفتن ازنقره است،[بدان که]سکوت از طلا است.
* فرزند خود را با زیان‏های پر حرفی آشناسازید. امام صادق علیه‏السلام فرمود:
بنده‏ی م?من تا هنگامی که ساکت باشد، نیکوکار نوشته می‏شود و زمانی که سخن می‏گوید، نیکوکار یا بدکار به شمارمی‏رود.
* زمینه رفتارهای متفکرانه را برایش فراهم سازید. ورزش‏های فکری مانند شطرنج، سرگرمی‏های نیازمند تفکر مانند کیت (مدارهای الکترونیکی ساده) و بازی‏های فکری، از پر حرفی او می‏کاهد.
* در صورت کم شدن رفتار، از تشویق و تحسین اوغفلت نورزید.

منابع: جام جم آنلاین/بیتوته / گردآوری توسط یورفان

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط فرید 92/11/25:: 9:23 عصر     |     () نظر

انواع خامه; فواید و مضرات آن

در این مقاله با انواع خامه; فواید و مضرات آن آشنا می شوید:

خامه یک نوع فرآورده لبنی است، که معمولا بسیاری از افراد در وعده صبحانه و حتی سایر وعده ها از ان استفاده میکنند. توجه داشته باشید که خامه در گروه چربی ها دسته بندی می شود.

سرشیر، خامه عسل، خامه خرما، خامه شکلات و خامه ساده صبحانه ازجمله محصولات لذیذ و پرچرب لبنی است که می‌تواند سفره صبحانه را متنوع کند و مشوق باز شدن اشتها و مولد انرژی برای افراد شاغل و دانش‌آموزان پرتحرک باشد.

اما اینجا پرسش هایی مطرح می شود؛ آیا خامه را می توان جایگزین شیر کرد؟ تفاوت خامه و سرشیر در چیست و ارزش تغذیه ای و کالری کدام یک بیشتر است؟ خامه قنادی که در شیرینی های تر و نان خامه ای به کار می رود همان خامه ای است که در وعده صبحانه استفاده می شود؟ آیا می توان یک یا دو عدد شیرینی خامه ای را جایگزین وعده صبحانه کرد؟ خامه ترش چیست و چه فرقی با خامه معمولی دارد؟

 

خامه صبحانه ارزش دارد؛ اما…

خامه یک نوع فرآورده لبنی است، اما در گروه چربی ها دسته بندی می شود. چربی موجود در آن بر حسب نوع خامه از 30 تا 60 درصد متغیر است و میزان برخی از مواد مغذی موجود در آن به پای شیر نمی رسد. خامه صبحانه ای که این روزها در اغلب فروشگاه ها عرضه می شود 30 تا 35 درصد چربی دارد و حدود 50 درصد از کره، کم چرب تر است، اما چربی آن در مقایسه با شیر تازه دوشیده شده حدود 9 برابر بیشتر است. هر چه خامه پرچرب تر باشد، سفت تر و غلیظ تر بوده و بر میزان ویتامین های محلول در چربی نظیر ویتامین های A، E و D آن افزوده می شود. به گونه ای که غلظت ویتامین A خامه با توجه به درصد چربی آن از 2 تا 12 برابر قابل افزایش است، اما میزان ویتامین های محلول در آب نظیر ویتامین های B ،C و اسید فولیک آن کمتر و در طول استریلیزاسیون نیز مقدار زیادی از ویتامین B12 آن تخریب می شود. در ضمن خامه نمی تواند تامین کننده کلسیم و پروتئین روزانه بدن باشد و به هیچ وجه نباید جایگزین شیر و فرآورده های لبنی کم چرب شود. البته خوردن یک یا دو قاشق خامه برای صبحانه آن هم یکی دو بار در هفته اشکالی ندارد، ولی از آنجا که چربی خامه مانند چربی گوشت قرمز جزو چربی های جامد است و کلسترول بالایی نیز دارد مصرف بیش از اندازه آن حتی برای وزن گرفتن افراد لاغر هم توصیه نمی شود.

 

چربی سرشیر بیشتر است

سرشیر نوعی خامه است که از سطح شیر گرفته می شود و این روزها صنعتی و بهداشتی آن با بسته بندی های متنوع به بازار آمده است. در واقع سرشیر نوعی خامه گیری خود به خودی است. در این روش شیر گرم را بتدریج خنک می کنند که طی این زمان گویچه های چربی همراه مقداری از پروتئین های مفید روی سطح شیر بسته می شود که به آن سرشیر گویند و اغلب به روش سنتی تهیه می شود و بسیار لذیذتر از خامه های صنعتی است، بخصوص آن که با مرباهایی چون آلبالو، هویج، به یا گل سرخ میل شود، ولی احتمال آلوده بودن این محصول محلی به انواع میکروب های بیماریزا همچون سل و تب مالت زیاد است.

اما چرا می گوییم سرشیر پرچرب تر است؟ از آنجا که سرشیر نوعی چربی سبک بوده و بتدریج روی شیر جمع می شود می تواند مقدار بیشتری از چربی شیر را در خود جای دهد و مصرف آن در درازمدت به رسوب چربی در اطراف رگ ها منجر خواهد شد و چون مقدار زیادی کلسترول دارد بتدریج به دیواره عروق لطمه می زند. این موضوع درباره چربی جمع شده روی ماست های محلی که روستاییان به آن «سرماست» می گویند هم صدق می کند.

 

خامه ترش چیست؟

خامه ترش نوع دیگری از خامه است که بیشتر خانواده ها درباره ترش بودن، ارزش تغذیه ای و تفاوت آن با خامه معمولی می پرسند. در پاسخ باید گفت این خامه با نوعی باکتری تولیدکننده اسید لاکتیک، تخمیر و ترش می شود و علت ترش شدن آن به معنای فاسد شدن خامه نیست.

اما در اینجا این پرسش مطرح است که طعم و رنگ به کار رفته در انواع خامه خرما، خامه عسل و خامه شکلات از چه منبعی تهیه می شود؟ معمولا برای طعم دار کردن خامه ، هم از مواد طبیعی مانند شیره خرما، عسل و پودر کاکائو استفاده می شود و هم می توانند از رنگ ها و طعم های مجاز کمک بگیرند که با خواندن برچسب مواد تشکیل دهنده روی کالا می توان به طبیعی یا سنتزی بودن مواد افزوده شده به خامه پی برد، اما لازم است بدانید خامه طعم دار در مقایسه با خامه ساده صبحانه علاوه بر چربی حاوی شکر زیادی است که مازاد شیرینی آن می تواند در بدن به صورت چربی ذخیره شود و دو تا سه برابر خامه های معمولی چربی خون را بالا ببرد.

 

خامه قنادی پرچرب تر از خامه صبحانه

اغلب افراد بر این باورند که خامه قنادی را فقط از سفیده تخم مرغ تهیه می کنند، اما باید بدانید که خامه های قنادی حاوی 35 تا 38 درصد چربی لبنی یا غیرلبنی بوده و گاهی برای قوام بیشتر، محتوای چربی آن را به 40 درصد نیز می رسانند و هر چه خامه غلیظ تر و قوام بیشتری داشته باشد پرچرب تر است.
بیشتر شیرینی های خامه ای، دسرها، کیک ها و بستنی ها از خامه های پرچرب که دارای چربی اشباع و کلسترول بالایی هستند به همراه مقدار زیادی شکر تهیه می شوند و به هیچ عنوان نباید این نوع شیرینی ها را جایگزین وعده صبحانه کرد.

افراد مبتلا به دیابت و کسانی که تری گلیسیرید و کلسترول شان بالاست و سابقه سکته قلبی یا تنگی عروق کرونر دارند باید در کنار مصرف داروهای کاهنده چربی خون، از مصرف محصولات پرچرب مانند شیرینی جدا خودداری کنند.

 

مراقب باشید؛ سرطان در کمین است

خوب است بدانید وقتی یک غذای چرب مصرف می شود براساس میزان مصرف چربی، صفرا ترشح می شود. وقتی اسیدهای صفراوی عمل هضم را انجام دادند 95 تا 97 درصد آن از طریق خون جذب و دوباره به کیسه صفرا بازمی گردد و سه تا پنج درصد مابقی آن برای دفع به نواحی انتهایی روده رفته و در آنجا به وسیله میکروب های موجود در روده تخمیر و شکسته می شود، ولی طی تخمیر، مواد جانبی سرطان زایی به وجود می آید که هر چه تعداد دفعات ترشح صفرا در پی مصرف غذاهای پرچرب بیشتر باشد، احتمال باقی ماندن صفرا در دستگاه گوارش و تشکیل مواد سرطان زا بالاتر می رود و ریسک ابتلا به سرطان رکتوم و کولون در افرادی که اجابت مزاج آنها اغلب به تاخیر می افتد، بیشتر است.

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط فرید 92/11/25:: 9:23 عصر     |     () نظر

اس ام اس عاشقانه

اس ام اس عاشقانه جدید

کفشات رو در بیار ، جدی میگم کفشات رو در بیار !

چرا؟

آخه تو توی یک سرزمین مقدسی !

آره شک نکن تو توی قلب منی !

* * *

دل به هر کجا رو کند ، آخر بیاید سوی دوست / قبله دل ها کجا باشد به غیر از کوی دوست

* * *

در کاخ مجلل خبر از عشق مجو / که سعادت همه در کلبه درویشان است

* * *

دروغ نیست اگر بگوویم

که بی تو، زنده مانی میکنم ، نه زندگانی !

* * *

از میان اشک های غبار آلود که محتاج هر محبت است ، قطره اشکی به نام

سلام تقدیمت میکنم

* * *

ارزش وصل نداند مگر آزرده هجر / مانده آسوده ، تا که منزل برسد

* * *

آخرین تماشایت را پلک نخواهم زد ، مبادا تصویرت در چشمانم آواره شود

* * *

در ذهن اگر نیافرینمت میمیرم / از شاخه اگر نچینمت میمیرم

ای عادت چشم های بی حوصله ام / یک روز اگر نبینمت میمیرم

* * *

آه مکش و اشک مریز ، غصه مخور ، شب در میان است ، خدا مهربان است

* * *

طنین نبض بارانی ، بلوغ چشمه سارانی / تو را من دوست میدارم ، میدانم که میدانی

* * *

چشم ماه تو عجب جلوه گه بیداد است / خدا به روی تو سر عشق کدام استاد است

خم ابروی تو را دیدم و رفتم به سجود / صید را زنده گرفتن هنر صیاد است

* * *

من گرفتار سکوتی هستم که گویا از هر فریادی بلندتر است

* * *

محبان را غم محبوب سخت است / فراق مهربان خوب سخت است

ز هستی دل بریدن نیست مشکل / دل کندن از محبوب دلربا سخت است

* * *

خدایا دلم گرفته ، میان این همه آرزوها ، دلتنگ ترین بنده ات را دریاب

* * *

ای بشر آخر پنداری که دنیا مال توست / ورنه پنداری که عجل دنبال توست

هرچه خوردی مال مور / هر چه بردی مال گور

هر چه مانده مال وارث / هر چه کردی مال توست

* * *

گرچه از خاکیم و مشتی خاک زیر انداز ماست / آسمان کوچکترین بازیچه پرواز ماست

* * *

نبردی از وفا یک ذره بویی / به هر ساعت شوی مایل به سویی

فقط یک نکته میگویم قبول کن / عزیزم واقعا بی چشم و رویی !!!

* * *

سفر کردی غروبی از کنارم / تو را ای کاش میشد باز دارم

تو میگفتی که میآیی دوباره / از آن روز دائما چشم انتظارم

* * *

خانه دل جای بیگانه نیست ، زود بیا تو میخوام در رو ببندم !

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط فرید 92/11/25:: 9:22 عصر     |     () نظر

اس ام اس جدید بی معرفتی و بی مرامی

::::::::::::اس ام اس کنایه دار جدید بی معرفتی و بی مرامی::::::::::::

     آب از سرم گذشته …

فریاد میزنم دوستت دارم …
و تو آرام و خونسرد …
به ترکیدن حباب ها میخندی …

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

::::::::::::اس ام اس کنایه دار جدید بی معرفتی و بی مرامی::::::::::::

    خیلی سخته…
به خاطر کسی که دوسش داری…
همه چیز رو از سر راهت خط بزنی…!!
بعد بفهمی…
خودت تو لیستی بودی که…!
اون به خاطر یکی دیگه…
خطت زده..!

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

اس ام اس بی معرفتی

    خـوابَم نِمے بَــرَد
بِه هَمـه چیز فِکر کَـرده اَم
بیشتَر بِه تُــو
وَ می دانَــم کِه خوابــے
وَ قَبل اَز بَسته شُدَن چَشــم هآیَـتــــ
بِه هَمه چیــز فِکــر کَرده ای
جُـــز مَـن!!!

::::::::::::اس ام اس کنایه دار جدید بی معرفتی و بی مرامی::::::::::::

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

اس ام اس بی معرفتی

    یادش بخیر…
‏”من بودم و تو”
او بود و دیگری…
این روزها…
‏”تویی و او”
من ماندم و خدا

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

اس ام اس بی معرفتی

    مهم ن?ست بزرگ باش? ?ا کوچک !
مهم ا?ن است که آنقدر مرد باش? که پا? حرفت با?ست?،
وگرنه دهان هر نامرد? بو? گند “دوستت دارم” م?دهد . . .

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

::::::::::::اس ام اس کنایه دار جدید بی معرفتی و بی مرامی::::::::::::

    درد دارد وقتی من عاشقانه هایم را می نویسم ،
دیگران یاد عشقشان میفتند و تو هنوز بی خیالی !

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

اس ام اس بی معرفتی

    نشانه میگیری
سنگ می اندازی و بعد خنده کنان !
لِی .. لِی .. لِی ..
پای میکوبی و میروی !
بد جور با دلم “بــــــــــازی” میکنی !

::::::::::::اس ام اس کنایه دار جدید بی معرفتی و بی مرامی::::::::::::

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

اس ام اس بی معرفتی

    چــقــدر مــتــفــاوتـــنــد آدمــهــا
عــشــق بــرایی یــکــی دلــگــرمــی
و بــرای دیــگــری ســرگــرمــی !

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

اس ام اس بی معرفتی

    بعضی وقت ها …
چنان کیشت می کنند …
که سالهای سال مات می مانی …

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

::::::::::::اس ام اس کنایه دار جدید بی معرفتی و بی مرامی::::::::::::

    غر?بــــه ها که هـ?چ . . .
دوســـــــتان هم گـاه? به اندازه ? دو سه خط ب?شتر،
حوصــــــله ات را ندارنـــــد

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

اس ام اس بی معرفتی

    حرف میزنی اما تلخ ! محبت میکنی ولی سرد !
چه اجباری است دوست داشتن من ؟

::::::::::::اس ام اس کنایه دار جدید بی معرفتی و بی مرامی::::::::::::

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

اس ام اس بی معرفتی

   نه! چشمانم شور نبود
اگر که آخر کارمان ندامت شد
دست هایم نمک نداشت . . .

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

اس ام اس بی معرفتی

    کاشکی یکی بود که فقط با یکی بود …

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

اس ام اس بی معرفتی

    بیخودی به خودت زحمت نده!
این بَذرهای تنفــر
که در دلم می کاری
هرگــــز جوانه نخواهد زد !

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

اس ام اس بی معرفتی

    دردناک است دوست بداری و گمان کنی دوستت دارند
حال آنکه او یگانه هستی تو باشد و تو یکی از هزاران لذت او …

::::::::::::اس ام اس کنایه دار جدید بی معرفتی و بی مرامی::::::::::::

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

اس ام اس بی معرفتی

    آهای مرغ عشق
فخر نفروش
معشوق تو هم به لطف قفس است که وفادار مانده . . .

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

اس ام اس بی معرفتی

    بهم میگفت با دنیا عوضم نمیکنه !
راست میگفت با دنیا نه ، با یکی دیگه عوضم کرد !

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

اس ام اس بی معرفتی

    برای کسی مُردم که برایم ؛
نه… تب کرد
نه… سرفه
نه… حتی عطسه!

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

اس ام اس بی معرفتی

    مـثـل ِ تـــار ِ مــوهـــایـش ..
ایـن بـــار
دوسـتـت دارم هـــایـــم را
پـشـت ِ گـوشـش انـــداخـــت …
و …
رفــت !

::::::::::::اس ام اس کنایه دار جدید بی معرفتی و بی مرامی::::::::::::

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

اس ام اس بی معرفتی

    بیچاره دلم
با دیدنت باز هم لرزید
نمیدانست تو همان بی وفای دیروزی
بیچاره دل است
عقل ندارد

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

::::::::::::اس ام اس کنایه دار جدید بی معرفتی و بی مرامی::::::::::::

    در این سو
دلی نگران مشغول یادت
آن سو
تــــو
با دیگری

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

::::::::::::اس ام اس کنایه دار جدید بی معرفتی و بی مرامی::::::::::::

    دیوانگی های دلم را به دل نگیر !
دست خودش نیست ، طفلک باور کرده بود دروغ دوست داشتنت را …

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

::::::::::::اس ام اس کنایه دار جدید بی معرفتی و بی مرامی::::::::::::

    می آیی . . . می روی . . . و فقط یک سلام . . .
و گاهی یک خداحافظی . . . نه . . . این انصاف نیست . . .
من و یک دنیا عشق . . . تو و یک دنیا بی تفاوتی . . . !

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

::::::::::::اس ام اس کنایه دار جدید بی معرفتی و بی مرامی::::::::::::

    یادتان باشد هیچ وقت در زندگی خود!
نقش نیشهای مار ” ماروپله” را بازی نکنید . . .
شاید دیگر توان دوباره بالا آمدن از نردبان را نداشته باشد،
همان کسی که به شما اعتماد کرده بود . . .

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

::::::::::::اس ام اس کنایه دار جدید بی معرفتی و بی مرامی::::::::::::

    رفت …
تو را به خدا سپرد و خودش را به دیگری !

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

::::::::::::اس ام اس کنایه دار جدید بی معرفتی و بی مرامی::::::::::::

    این روزهــــــــــــــا
حس میکنم جایی را تنگ کرده ام!!!
جایـــــی در قلــــ♥ــــب تــــو
برای آمدن دیـــــــگری…

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

اس ام اس بی معرفتی

    زندگی بازی گرفتن دیگران نیست
که روزی عاشقش باشی و روزی قاتلش . . .

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

اس ام اس بی معرفتی

    مــَـن بـی تــو
شعـــر خــواهــم نــوشتـــ؛
تـــو بــی مـَـن
چــِـه خــواهــی کــــرد؟
اصـــلا”
یــــادت هَست
کــِــه نیستــَـم…؟

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

اس ام اس بی معرفتی

    خوبه که بدونی:
اون ستاره اى که از همه پرنور تره فقط مال تو نیست!
به همه چشمک میزنه …!

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

اس ام اس بی معرفتی

    هر که مرا دید ،
تو را نفرین کرد …
و من حواس خدا را پرت کردم که مبادا بشنود …!

اس ام اس بی معرفت, اس ام اس عاشقانه بی معرفتی

اس ام اس بی معرفتی

    رابطه ای که توش اعتماد نیست
مثل ماشینی میمونه که توش بنزین نیست ،
تا هر وقت که بخوای میتونی توش بمونی
ولی تو رو به جایی نمیرسونه? !

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط فرید 92/11/25:: 9:22 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >