سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه نهال های تقوا کاشت، میوه های هدایت چید . [امام علی علیه السلام]
پاتوق سرگرم کننده سورتمه

همه چیز درمورد قرص مترونیدازول،مصارف و عوارض آن

ممکن است دندان پزشک این دارو را برای شما تجویز کرده باشد، که البته برای سایر عفونت های بدن نیز تجویز می شود؛ این دارو مصارف بسیار زیاد و گسترده ای دارد. گفتنی است که قرص مترونیدازول در درمان عفونت های بی هوازی استفاده میشود و در قطع عفونت های تک یاخته ای نیز کاربرد دارد این دارو پس از مصرف توسط میکروارگانیسم ها جذب میشود و تبدیل به سمی شده و با اتصال به DNA باعث توقف یا مردن سلول عفونی میشود.نمیه عمر این دارو در بزرگسالان 6-13 ساعت میباشد و بصورت خوراکی مصرف میشود.دفع این دارو بیشتر توسط کلیه ها صورت می پذیرد.این دارو در اشکال 250 میلگرمی و 500 میلیگرمی در داروخانه موجود است، گفتنی است که پماد متونیدازول نیز وجود دارد برای مشاهده مصارف پماد مترونیدازول کلیک کنید.

عوارض قرص مترونیدازول:

اختلالات دستگاه گوارش،تهوع،خواب آلودگی،پررنگ شدن ادرار،سرگیجه(به ندرت)،احساس طعم بد دهان،استفراغ،برافروختگی پوست در صورت مصرف همزمان با الکل

تداخل دارویی مترونیدازل:

این دارو نباید همراه با الکل مصرف شود که امکان بروز تداخل و واکنش شبه دی سولفیرام وجود دارد. احتمال مسمومیت در صورت مصرف همزمان با لیتیم وجود دارد.

دوز مصرفی دارو در بزرگسالان:

در التهاب روده سه یا چهار بار در روز قرص 500 میلی گرم، در عفونت های بی هوازی به مدت 7 روز هر 6 ساعت یکبار مصرف میگردد. در زخم دوازدهه به عنوان داروی کمکی در روز سه بار مصرف میشود.

نکات مهم در مصرف مترونیدازول:

*در صورت بروز هر یک از عوارض و رفع نشدن آن تا یک هفته، حتما به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

*قبل و بعد از استعمال واژینال دارو شستشوی دست ها و رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از بروز مجدد عفونت ضروری است.

*درصورتیکه دوره درمان از ده روز بیشتر شود پیگیری وضعیت بالینی و آزمایشگاهی بیمار پیشنهاد میشود.

*در صورت بروز هرگونه حساسیت مصرف دارو را قطع کنید.

*در صورت بروز بیحالی و سرگیجه امر احتیاط را در امور روزمره خود رعایت کنید.

*در صورتیکه به شکل واژینال جهت جلوگیری از عفونت استفاده میکنید از مقاربت جنسی به دلیل امکان بروز مجدد عفونت خودداری نمایید.

 

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط فرید 93/8/15:: 6:26 صبح     |     () نظر